Santa Barbara City College - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eveline Rooij - WaarBenJij.nu Santa Barbara City College - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eveline Rooij - WaarBenJij.nu

Santa Barbara City College

Blijf op de hoogte en volg Eveline

16 Februari 2016 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal zijn bijgekomen van carnaval of een geweldige ski vakantie. Ik vond dat het wel weer tijd werd voor een nieuw overzichtje. Ik heb wat minder te vertellen dan de eerste keer maar er zijn toch wel wat dingen gebeurd die het delen waard zijn.

De vorige keer had ik er net 1.5 week aan school opzitten, wat toen al voelde alsof ik er heel lang zat. Ik heb inmiddels mijn draai helemaal gevonden op school, loop niet meer als een stomme brugklasser mijn lokaal te zoeken en verdwaal niet meer onderweg van school naar huis.. Dat was op het begin nog wel eens een issue.
Marketing vind ik nog steeds niet heel erg makkelijk maar ik begin het steeds meer te snappen. Ik leer alle begrippen kennen waardoor ik af en toe zelfs weet waar de leraar het over heeft! Het huiswerk is soms wel nog moeilijk, maar daar probeert papa me zoveel mogelijk bij te helpen, en anders val ik een collega van papa die er meer verstand van heeft lastig. Ik moet toch iets doen om mijn huiswerk op tijd in te leveren.
Engels gaat goed, moet morgen mijn eerste essay inleveren. Gaat over hoe social media onze vriendschappen beïnvloedt. Ik kon daar natuurlijk wel wat over zeggen aangezien mijn vrienden een paar kilometer verderop wonen en niet altijd bereikbaar zijn. De engels lessen zijn in ieder geval altijd wel gezellig, er wordt tegen elkaar gepraat in de pauzes wat al heel wat is. In mijn psychologie klas valt er altijd een enorme stilte als het woord 'break' wordt uitgesproken.
Over psychologie gesproken, dat gaat ook wel prima. Had eigenlijk morgen mijn eerste toets maar de leraar was vorige week ziek dus de toets is een week verzet. De lessen zijn heel leuk, mijn leraar is een beetje hyperactief maar misschien is dat ook wel nodig om 3 uur lang de aandacht te houden.

In het huis gaat ook alles prima, ik heb mezelf nog niet vergiftigd met eten dat over de datum is of zoiets geks dus dat is elke dag weer een overwinning. Heb nog steeds mijn eigen kamer waar ik heel blij mee ben. Weet niet of ik dit de vorige keer ook heb verteld maar ik zou eigenlijk een gedeelde kamer hebben, heb nu een eigen kamer voor hetzelfde geld! Winning.
De huisgenoten zijn ook allemaal gezellig, laatst werd er een taco-avond georganiseerd wat heel gezellig was. Daarna een nieuw Amerikaans drankspel geleerd; nieuwe kennis die ik zeker mee zal nemen naar Nederland. Rond een uur of 1 's nachts op dezelfde avond kwam de house manager thuis dus die heeft nog even meegedaan, was heel gezellig.

Ik kan de weg ondertussen heel goed vinden en het is natuurlijk heerlijk om met 25 graden langs het strand naar school te fietsen, daar zal ik altijd ja tegen zeggen!
Over naar school fietsen gesproken, afgelopen donderdag fietste ik heel rustig niets vermoedend naar school tot op een gegeven moment ik iets kapot hoor gaan en niet meer kan trappen.. Mijn ketting lag eraf. Ik dacht oh dit gebeurde me in Nederland zo vaak, ik fix dit wel eventjes en binnen 5 minuten ben ik weer onderweg. Het ging helaas niet zo snel als ik had verwacht. Lang verhaal kort, de ketting zat vast en ik was tot mijn frustratie niet sterk genoeg om hem los te trekken. In mijn hoofd vervloekte ik al alle mensen die langs reden in hun auto's en niks deden om me te helpen. Ik wilde bijna mijn fiets oppakken om dan maar naar school te gaan lopen toen er een auto stopte en een man uitstapte om me te helpen. Hij vertelde dat hij al eerder langs was gereden en naar huis was gereden om wat gereedschap op te halen. Ik helemaal happy natuurlijk want ik had totaal geen zin om te lopen.
Hij had ook wat moeite om de ketting los te krijgen (gelukkig, zorgde ervoor dat ik me wat minder slap voelde)maar toen hij hem eenmaal los had lag hij er zo weer op, hij zorgde er meteen even voor dat mijn ketting weer strak stond zodat het niet weer zou gebeuren. Ondertussen waren we gezellig aan het praten, ik vroeg waar hij vandaan kwam en hoe hij wist hoe hij fietsen moest repareren. Hij vroeg waar ik woonde en of ik een vriendje had (op dat moment stond ik er nog niet bij stil waar hij heen wilde). Nadat hij klaar was met mijn ketting stelde hij voor om ook nog even mijn standaard te maken. Ik vond het vooral heel aardig dat hij het voorstelde en zei dat als hij het binnen 5 minuten kon maken dat het goed was, want dan kwam ik nog op tijd op school. Toen hij bezig was met mijn standaard vroeg hij wat ik dit weekend ging doen, ik dacht dat hij het vroeg omdat het een lang weekend was (vrijdag en maandag waren 2 nationale vrije dagen) en ik vertelde hem dat ik het nog niet wist. Na een paar minuten was hij klaar met mijn fiets, ik bedankte hem en wilde op mijn fiets stappen om weg te rijden maar toen vroeg hij of ik dat weekend met hem uiteten wilde. Ik schrok me rot en stamelde toen maar uit; Uh, yeah maybe.. Ik had allang gezien dat hij niet mijn leeftijd was en ook niet echt aantrekkelijk maar ik vond het stom om nee te zeggen net nadat hij mijn fiets had gefixt. Hij vroeg om mijn nummer maar aangezien ik nog geen amerikaans nummer heb, zei ik dat hij me maar op Facebook toe moest voegen haha, ja ik heb ook geen idee waarom ik dat zei.
Een dag later kreeg ik een berichtje dat hij het fijn vond dat hij me weer op weg had kunnen helpen naar school en dat hij de dag daarna om 3 uur klaar zou zijn met werken, daarna kon hij wel met me afspreken. Hij eindigde zijn berichtje met een herinnering dat ik mijn ketting moet olieën.. Typisch.
In ieder geval, toen ik hem een berichtje terug wilde sturen kon het niet, Facebook liet het niet toe. Daar was ik stiekem toch wel heel blij mee want ik wilde eigenlijk ook helemaal geen berichtje terug sturen naar onze Juan.
Ik denk dat het het lot was..

Nou dat is denk ik wel weer genoeg voor vandaag. Weer een overzichtje over een paar weken!

Houdoe en geniet van de sneeuw. Hier is het 27 graden. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveline

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 3064

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 26 Mei 2016

Santa Barbara City College

Landen bezocht: