Santa Barbara City College - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eveline Rooij - WaarBenJij.nu Santa Barbara City College - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eveline Rooij - WaarBenJij.nu

Santa Barbara City College

Blijf op de hoogte en volg Eveline

26 Januari 2016 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hoi allemaal!

Na een aantal keer de vraag gekregen te hebben of ik ook nog een blog bij ga houden ben ik er nu toch maar aan begonnen. Ik zal proberen jullie om de zoveel tijd een update te geven van hoe het hier is en wat ik allemaal doe/meemaak.

Pff waar zal ik eens beginnen.. Ik zit hier nu bijna 3 weken en kan eindelijk zeggen dat ik gesetteld ben. Ik kwam op woensdagavond 6 januari een uur te laat aan op LAX waardoor ik nog maar een uur had om mijn vliegtuig uit te rennen, door de douane te gaan, mijn koffer te pakken en mijn shuttle te halen. Dit wetende ben ik meteen gaan staan toen het vliegtuig enigszins stil stond (jep, net zoals al die mensen die je normaal gesproken verafschuwt omdat je weet dat de deuren het komende kwartier nog niet open gaan) en heb ik mijn koffer gepakt. Daar was de man naast wiens stoel ik stond niet erg blij mee dus toen kreeg ik een kwartier lang boze blikken naar me toe geworpen. Toen de passagiers voor ons begonnen te lopen heb ik de man voor gelaten zodat zijn eerste dag in LA toch nog een beetje goed begon. Blijkbaar was hij nog steeds niet heel erg blij met me want toen ik met mijn koffer over de loopband wilde racen liet hij me er niet langs. Ik was ervan overtuigd dat ik hem er ook wel uit kon lopen naast de band dus toen ben ik dat gaan proberen.. Grote vergissing! Dat heb ik een blok lang volgehouden en toen ben ik maar weer achter de man aangesloten.
Eenmaal bij de douane aangekomen was ik toch een van de eersten van mijn vliegtuig, maar het duurde erg lang. Voor mij stond een hele rij met Aziaten die niet al te best engels spraken. Toen ik uiteindelijk door de douane was lag mijn koffer al op de loopband, dus ik kon meteen door naar de plek waar ik opgehaald zou worden door de shuttle. Winning!!

De weg van LAX naar Santa Barbara was (ookal kwam de regen met bakken uit de lucht gevallen) heel erg mooi en deed me denken aan toen we die weg 6 jaar geleden reden met de familie. De shuttle stopte bij een hotel dicht bij mijn toekomstige huis en de taxi's stonden al te wachten. 5 minuten later kwam ik aan bij een pikdonker huis en lag mijn sleutel te wachten onder de deurmat. Er zat een welkomstbriefje bij die vertelde waar mijn kamer was, waar de supermarkt was en waar ik het wifi wachtwoord kon vinden. De eerste week heb ik niet meer gezien dan de supermarkt, het huis en de school. Er waren nog geen huisgenoten en de house manager (kristine, die ook in het huis woont) was elke dag op haar werk. Dat waren wel dagen waarop ik me meerdere keren afvroeg waar ik aan was begonnen. Gelukkig begon ik de tweede week aan mijn WAVE-week (introductie week) waardoor ik iets had om me op te focussen. De eerste dag had ik een engels toets om mijn niveau vast te stellen en te kijken welke vakken ik beter wel/niet kon nemen. Dinsdag kreeg ik mijn uitslag terug en bleek ik 1 niveau onder het Amerikaanse college engels te zitten. Happy me!
Woensdag, donderdag en vrijdag had ik mijn eerste 'lessen'. Het waren verplichte lessen voor alle nieuwe studenten en het bestond vooral uit regels leren en hulp krijgen bij het kiezen en inschrijven voor je vakken. Ik zat in een groep van 25 studenten waarvan er 20 uit zweden kwamen. Ik weet niet waarom maar de hele school stikt van de zweden..
Anyway, de vakken die ik uiteindelijk heb gekozen zijn: Engels, Psychologie, Online Marketing en Social Media in Business.

Tijdens de wave week en het weekend erna kwamen ook al mijn huisgenoten aan. De groep bestaat uit Keith (Vietnam), Pavel (Rusland), Daniel (Spanje), Andrea, Jenny en Sebastian (Zweden) en ik natuurlijk :).

Op dinsdag 19 januari had ik mijn eerste schooldag, ik begon met engels van 15:30 tot 17:50 en meteen erachteraan had ik psychologie van 18:00 tot 21:00. Wat een hele leuke eerste dag had moeten worden begon niet zo lekker doordat het de hele dag heel hard regende. Ik als stoer meisje uit Nederland vertelde mijn huisgenoten dat ik een beetje regen op de fiets wel aankon en vertrok vol goede moed naar school. Waar ik niet stil bij had gestaan is dat mijn fiets geen spatborden heeft... Ik denk dat jullie je wel voor kunnen stellen hoe ik eruit zag toen ik op school aankwam. Ik had een mooie modderstreep op mijn niet waterdichte jas, daardoor ook op mijn witte abercrombie vest die ik eronder had. Mijn broek was aan beide kanten kletsnat en mijn makeup zat op mijn wangen. Tot daar dus een goede eerste indruk op school.

Op woensdag had ik marketing van 18:00 tot 21:00 en op donderdag weer engels van 15:30 tot 17:50. Voorlopig ben ik vrij op vrijdagen en maandagen. In maart heb ik 2 keer les op vrijdag, dan heb ik social media in business. Helaas is de eerste les op vrijdag 4 maart, aka mijn verjaardag (ja Val, natuurlijk ook die van jou). De lessen gaan over het algemeen goed, psychologie vind ik tot nu toe heel leuk. Marketing vind ik lastig maar gelukkig heb ik een vader die me daar maar al te graag bij wil helpen.
Het weer is nu ook stukken beter. Bijna elke dag tussen de 17 en 21 graden met zon, niks mis mee!

Ik denk dat ik jullie voor nu wel een goed overzicht heb gegeven. Het is wat langer geworden dan de bedoeling was maar daar moeten jullie het maar mee doen. Voor alle mensen met Skype, voel je welkom om me een keer te bellen maar hou wel rekening met het tijdsverschil haha (het is hier 9 uur vroeger). Of facetime voor de apple liefhebbers.
En voor alle Brabanders (en wat mensen uit Utrecht/Baarn), maak er een prachtige carnaval van volgende week en doe een drankje op mij! Ik zou graag met jullie mee doen maar daar doen ze hier in Amerika een beetje moeilijk over..

I'll keep you posted.

Liefs, Eef

  • 27 Januari 2016 - 00:13

    Manja:

    Hoi Eveline,

    Heel leuk om te lezen!! Fijn dat het goed gaat! Maak er iets van en geniet ervan!
    Veel groeten!
    Manja

  • 27 Januari 2016 - 07:43

    Margriet:

    Ha Peetje, ik heb je appjes natuurlijk maar dit is een leuk mooi verslag, succes; vele groeten en het biertje gaan we op je drinken! liefs Peetie

  • 27 Januari 2016 - 08:17

    Anne-Sophie:

    Hee Nichie!!

    Leuk om te lezen hoor! Fijn dat je het nu naar je zin hebt een prima temperatuurtje!!

    Have fun!

    Xx

  • 27 Januari 2016 - 09:16

    Stephanie:

    Nichie!!!

    Wat een super leuke blog!
    Leuk geschreven ook. Ben benieuwd wat je daar allemaal
    nog gaat meemaken! Heel veel plezier, en good luck met college!

    Xx
    Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveline

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 3078

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 26 Mei 2016

Santa Barbara City College

Landen bezocht: